« مسعود تکاور » با انتقاد از شرایط اکران فیلمهای سینمایی تأکید کرد که از فیلمهای جدی حمایتی صورت نمیگیرد.
« مسعود تکاور » کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه،اظهار داشت : من با تجربه زیادی از تلویزیون به سینما آمدم و سالهاست در زمینه فیلمسازی فعالیت دارم و با نحوه پول در آوردن در سینما آشنایی دارم. حداقل میدانم که چه فیلمی میتواند پر فروش باشد. حتی سرمایهگذارهای بسیاری به من پیشنهاد کردند که به سراغ ساخت فیلم کمدی بروم اما خطر کردم و «کروکودیل» را ساختم که متأسفانه هیچ حمایتی از این فیلم نشد و امروز میبینیم که در این شرایط اکران میشود اما از اینکه مخاطب با رضایت سینما را ترک میکند خوشحال هستم.
تکاور خاطرنشان کرد: وقتی من اولین فیلم سینماییام را ساختم با قوانینی که خودشان تعیین کرده بودند من را به عنوان کارگردان فیلم اول نشناختند و با بی عدالتی از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شدم، در آن زمان بسیار ناراحت و دلشکسته بودم، این یکی از اولین ضربههایی بود که من در سینما خوردم اما خوشبختانه موفق به ساخت فیلمم شده بودم و این اتفاق مهمی بود. «کروکودیل» در شرایط بسیار سختی ساخته شد، در آب و هوایی که هر لحظه ممکن بود تغییر کند و یا تغییراتی در چهره بازیگران به وجود بیاورد که در ادامه فیلمبرداری راکورد بهم بریزد، برای این فیلم تلاش بسیاری شده اما متأسفانه تا جایی که من میدانم و میبینم از فیلمهای کمدی بیشتر حمایت میشود.
وی افزود: با این حال به هیچوجه ساخت این فیلم پشیمان نیستم، من با این ریسک که ممکن است «کروکودیل» مثل فیلمهای کمدی با اقبال مخاطب روبرو نشود، به سراغ ساخت آن رفتم و به ساخت اینگونه فیلمها ادامه میدهم چرا که معتقدم باید فیلمهای جدی که دغدغه جدی دارند در جامعه ساخته شده و افرادی که به اینگونه فیلمها اهمیت میدهند نیز باید خوراکی داشته باشند.
این کارگردان در ادامه گفت: در این سالها به وضوح شاهد شکست فیلمهای جدیمان بودیم و کمتر فیلمی بوده که کمدی نباشد و بتواند در گیشه موفق عمل کند. متأسفانه این یک واقعیت است و «کروکودیل» نیز از آن مستثنی نیست. مخاطبانی که این فیلم را ببینند متوجه میشوند که «کروکودیل» با یک دغدغه ساخته شده و قرار است موضوعی مهم را با مخاطب خود مطرح کند.
تکاور در ادامه این بحث اظهار داشت: ما علاوه بر این مسائل به جذابیت این فیلم نیز توجه داشتیم. «کروکودیل» یک فیلم سینمایی پر قصه است و از طرفی نکات و مسائلی جدید در دل خود دارد که شاید در سینمای ما برای اولین بار به این شکل مطرح میشود. در این فیلم یک تابوشکنی رخ میدهد و ما یک شخصیت ترنس داریم که استفاده از چنین شخصیتی به خودی خود در یک فیلم ایرانی با ریسک بالایی همراه است اما ما ترجیح دادیم این ریسک را به جان بخریم و از چنین شخصیتی استفاده کنیم. جامعه امروز آماده پذیرش مضامینی اینچنین است. امروز نباید مثل گذشته رفتار کنیم، زمانی در فیلمهایمان موضوعاتی مثل ایدز را پنهان میکردیم و در جامعه ضربه میخوردیم و امروز باید فیلمسازانی باشند که در راستای بیان مسائل مهم قدم بردارند.